Radioprogram om skolehistorie på Radio24syv

Professor Ning de Coninck-Smith fra DPU i samtale med Lone Frank fra Radio24syv om skolens historier.

Professor Ning de Coninck-Smith, som er en del af projektgruppen omkring skolehistorie.au.dk har været i radiostudiet med journalist Lone Frank i programmet '24 spørgsmål til professoren'. Programteksten lyder:

Vi har skændtes om skolen i 500 år og bliver stædigt ved. Historiker Ning de Conninck Smith tager os på tur gennem udviklingen fra religiøs skole over skolen, der uddanner børn i demokrati til fremtiden, som skal handle om dannelse. Men én ting er konstant: Pigerne har klaret sig bedre end drengene lige så længe man har indsamlet data. Det er kun forklaringerne, der veksler med tidens mode.

Hør programmet her.